Kancsár Ferenc a dobogón Genkben

Kancsár Ferenc a dobogón Genkben

Szerző: RGMMC/Bálint F Gyula

Fotó: Timo Deck/RGMMC

2013. április 1. 10:18

DD2 rajt

DD2 rajt

Florian Lambert

Florian Lambert

DD2 Masters dobogó

DD2 Masters dobogó

 

Izgalmas es látványos döntőkkel ért véget vasárnap az Rotax Euro Chellenge nyitó futama a belgiumi Genkben.

Péntek óta 35 ország több, mint 200 versenyzője szeretett volna eljutni a döntő futamokig, amelyekbe végül csak a legjobbak kerülhettek be és harcolhattak a Max Junior, Max Senior, DD2 és DD2 Masters győzelmekért. Bár az időjárás végig télies volt, a pálya szerencsére száraz maradt és tökéletes felületet nyújtott a versenyzésnek.

A DD2 elődöntőben a pole-pozíciót megszerző Yen de Ruwe (FK Racing Team AB Ltd) rögtön a rajtot követően elvesztette első helyét. A nyitva hagyott ajtót Sean Babington (Dan Holland Racing) és a finn Miika Laiho (MPT Racing) is kihasználta. A verseny egyharmadánál az élen álló Babington láthatóan lelassult és a futam végére visszacsúszott a negyedik helyre. Az első helyet megöröklő Laiho végig megőrizte azt, és Xen de Ruwe és Ben Cooper (KMS Europe) előtt haladt át a célvonalon. A Kálmán Motorsport pilótáját azonban megbüntették a rajtfolyosó elhagyása miatt, így végül csak hetedik lett, a harmadik hely pedig Sandro Lukovic (Intrepid Driver Program) ölébe hullott.

A döntőben Xen de Ruwe. Miika Laiho, Ben Cooper és Kancsár Ferenc (KMS Europe) alkotta a vezető ötöst. Pár kör után Kancsár bizonyult a leggyorsabbnak, az élre tört, de ellenfelei visszavágtak és újra az ötödik helyen találta magát. Cooper és de Ruwe oltak a következők, akik megpróbáltak javítani a pozíciójukon, de összeütköztek és így elbukták a dobogós helyeket. A repülő finnt, Laiho-t, nem zavarták a mögötte történtek, és ismét az első helyen robogott át a célvonalon. Az év első dobogójára Kancsár és Babington állhatott még fel.

A DD2 Masters értékelésben csak két versenyző kvalifikálta magát a döntőbe: Florent Lambert (Tatum Racing) és Christophe Adams (Sporting Formula K France). Adams az elődöntőben volt gyorsabb, ám a döntőben Lambert szerezte meg a győzelmet.

A Juniorok elődöntője egy tömeges ütközéssel vette kezdetét, amelynek legnagyobb vesztese az első helyről rajtoló Josh Price (Chris Rogers M/Sport) volt, aki egészen a mezőny végéig csúszott vissza. A Zuera-i KF3 győzelem után lévő Lando Norris (RL Racing Dept UK) és Connor Hall (Strawberry Racing) voltak a szerencsés „túlélői” a balesetnek, és vezették a futamot. Pár kör után egyértelműen látszott, hogy Hall a gyorsabb, így nem volt meglepetés, amikor a Winter Cup győztese átvette a vezetést. A verseny azonban nem ért véget, Hall kis hibáját Norris azonnal kihasználta, az élre állt, és meg is védte a pozícióját a futam végéig. A második helyen Conor Hall, a harmadikon Guan Yu Zhou (Strawberry Racing) végzett.

A döntőben Lando Norrisnak könnyebb dolga volt. Egy újabb rajtbaleset hátráltatta ellenfeleit, így jelentős előnyre tett szert, amit kényelmesen meg is őrzött a kockás zászlóig. Conor Hall rajtja nem sikerült, de a futam végéig visszaküzdötte magát a második helyre. A jól megérdemelt harmadik helyet a Sri Lanka-i licenccel versenyző, de Angliában élő Shanaka Clay szerezte meg.

A Senior elődöntő egy hármas csatának ígérkezett James Singleton (Coles Racing), Harry Webb (Strawberry Racing) és Ludvig Morin (Paul Carr Racing) között. A trió hamar elhúzott a mezőnytől, de a verseny felénél lekötötte őket az egymással való csatározás, és előnyük rohamosan csökkent. Hirtelen 10 újabb versenyző csatlakozott az addig élen állókhoz és alaposan megkavarták a pozíciókat. A helyezések a futam végéig folyamatosan változtak, a végső helyezéseket is csak az időmérő rendszerre hagyatkozva lehetett megállapítani. Ez szerint a futamot Edward Brand (Intrepid Driver Program) nyerte, mögötte Harry Webb, James Singleton, Charlie Eastwood (Strawberry Racing) és Connor Jupp (Dan Holland Racing) végeztek. A győztes öröme azonban rövid ideig tarthatott, mert az utolsó körben a pálya levágásával szerzett előnyt, amit 10 másodperc büntetéssel sújtottak a felügyelők. Ezzel a 18. helyig csúszott vissza, a győzelmet pedig Webb kapta meg.

Az elődöntővel azonban nem ért véget a show, a döntő is hasonlóan izgalmas lett. James Singleton, Connor Jupp, Charlie Eatwood és Harry Webb újból egy látványos versennyel ajándékozta meg a közönséget. Ahogy közeledett a futam vége, az udvariaskodás csökkent, keményebbek lettek a mozdulatok, aminek következményeként Jupp és Webb a pálya szélén találta magát. Singleton az élen találta magát, de nem számított Charlie Eatwood támadására. Az ír az utolsó előtti kanyarban támadott, és ezzel a mozdulattal meg is szerezte a győzelmet. Singleton több helyet visszacsúszott és elégedetlenségének nem sportemberhez méltóan adott hangot a verseny után, ami miatt végül ki is zárták a versenyből. A dobogó az észt Aavo Talvar-ral (Talvar Racing) és az angol Oliver Norris-szal (RL Racing Dept UK Ltd) vállt teljessé.

A VPDR csapatnál versenyző Ferencz Márk az időmérőn a 63. helyet szerezte meg, a selejtezőket követően az 55. helyre jött fel, így a remény futamban küzdhetett a döntőkbe kerülésért, ahova végül nem sikerült bejutnia.

A fagyos első forduló után a Rotax Euro Challenge melegebb időjárást remél a következő fordulóra, amelyre Castelletto-ban (Olaszország) kerül sor május 20-26. közöttt. Egy dolog azonban biztos: a versenypályán forró lesz a hangulat. Minderről minden információ (beszámolók, képek, erdmények, live stream) megtalálható a sorozat www.rotaxmaxchallenge.com címen elérhető hivatalos weboldalán.

Szólj hozzá a cikkhez!

 

Közelgő események

.