Új szelek az MNASZ-ben

Szerző: Bálint F Gyula

2006. január 19. 00:00

 

2005. decemberétől az MNASZ alelnöki tisztségét Frank Tamás úr tölti be. Frank úrról talán a legtöbben Baumgartner Zsolt kapcsán hallottak, hiszen ő volt az aki az első magyar Forma 1-es versenyzőt hozzásegítette ehhez a lehetőséghez. Most nem erről, hanem a gokartról volt szó:

- Frank úr, engedje meg, hogy gratuláljak az alelnöki kinevezéséhez...
- Köszönöm.

- Az Ön személye által egy olyan ember került az MNASZ felső vezetésébe, aki szívén viseli a gokartsportot...
- Is!

- ...is, természetesen, és úgy gondolja, hogy a magyar autósportnak szüksége van utánpótlás-nevelésre és erre a gokart a legmegfelelőbb.
- Úgy gondolom, hogy majdnem minden autósportnak az alapja a gokart, akár Forma 1-ről beszélünk, akár más szakágakról, valahol mindenki a gokarttal kezdi.

- Úgy hallottam, komoly tervekkel rendelkezik a magyar gokartsport fellendítésével kapcsolatban, vannak elképzelései, hogy tudna javítani azon a helyzeten amelybe most "belecsöppent", hogyan változtathatna annak a lejtőnek a dőlésén amelyen az MNASZ gokart szakága halad egy pár éve.
- Igen, hallottam, hogy a Magyar Nemzeti Autósport Szövetségben a Gokart Szakág nem bír megfelelő versenyzői létszámmal, viszont egészen máshonnan kellene elindulni: a kályhától. Ez azt jelenti, hogy ahhoz hogy valaki eljusson az autós szakágak felsőbb kategóriájába, el kell kezdeni egy utánpótlás-nevelést, amire a legalkalmasabb a gokart. És akárhogy is nézzük az autósport König-, királykategóriáját, ami a Forma 1, majdnem mindenki gokarttal kezdte. Baumgartner Zsolt a legjobb példa, hogy el lehet jutni a Forma 1-be akár Magyarországról is, ha erre megfelelő tehetség van. Szeretnénk egy olyan konceptet kialakítani, aminek az lenne a szlogenje, hogy "A gokarttól a Forma 1-ig". Szeretnénk kinevelni gokartos fiatal versenyzőket és hogyha ezek a fiatal versenyzők bebizonyítják tehetségüket, lehetőséget tudunk biztosítani a legjobbaknak egy következő kategóriában, akár formaautóba, akár kiskategóriájú karoszériás autóba, hogy ott is megmutassák tehetségüket. Ezt az MNASZ berkein belül tudjuk csak megcsinálni és onnantól, hogyha erre lehetőség van és az illető tehetséges, akkor tovább kísérjük a felsőbb kategóriákba. Ő természetesen eldöntheti, hogy forma- vagy karoszériás autót akar vezetni vagy akár a rallyba, esetleg más szakágba akar menni. Ez a célunk, ezt akarjuk megvalósítani.

- Úgy tudom, tárgyalások kezdődtek az Autócity Amatőr Gokart Bajnokság rendezőivel. Történtek-e már konkrét lépések? Milyen irányba szeretnék fejleszteni ezt a kapcsolatot?
- Jelenleg ott tartunk, hogy felmérjük a helyzetet, hogy hogyan lehet ezekkel az úgynevezett amatőr szerveződésekkel felvenni a kapcsolatot. Már többen jelentkeztek nálunk, óriási az érdeklődés. Ezeknek a versenyzőknek szeretnénk továbblépési lehetőséget biztosítani a Gokart Országos Bajnokságba, illetve a tehetségesebbeket tovább szeretnénk kisérni.

- Jól tudom, hogy Önnek szándékai között szerepel egy VB-szintű gokartpálya építése a Hungaroring területén?
- Tárgyalunk róla. Mint tudja, az állam mellett kisebbségi tulajdonosai vagyunk a Hungaroringnek és mint igazgatósági tag már tárgyaltunk az igazgatóságban erről. A Hungaroring bejáratánál feltöltésre kerül egy óriási terület, ami ez év szeptemberétől lesz alkalmas arra, hogy ott bármiféle építkezés történjék, hiszen a talajnak meg kell állapodnia. Oda van tervbe véve, az anyagi feltételeinek megteremtése mellett, ahogy ön mondta, egy világbajnoki futam rendezésére is alkalmas pálya, ami jelenleg nincs Magyarországon, és akár egy gokart centrumot is fel tudunk oda építeni.

- Az MNASZ-nek a gokarttal kapcsolatos marketing tevékenysége az utóbbi időben sok kívánnivalót hagyott maga után. A minimális információk is alig, vagy késve jutnak el a versenyzőkhöz, gondolok itt például a versenynaptárra, alapkiírásra, valamint, amit már elég régóta sérelmezek, hogy a gokart versenyzőkhöz nem jut el az MNASZ részéről például olyan információ, hogy milyen előnyökkel jár, ha valaki MNASZ versenyzői licencel rendelkezik. Sokan nem tudják, hogy az MNASZ licenc mellé járó, a Nemzeti Sportszövetség által kibocsátott kártya, amellett, hogy igazolja a tulajdonos sportolói státuszát, majdnem ezer üzletben, vendéglátóipari egységben 10-20% közötti kedvezményt biztosít. Vagy például, hogy egy MNASZ gokart licenc tulajdonos a gyorsasági szakág tesztnapjain rámehet a pályára, természetesen amennyiben tud magának versenyautót biztosítani. Önnek komoly tapasztalatai vannak a médiával kapcsolatban, kíván-e ezen a téren változtatni, a hatékonyabb információáramlás irányába elmozdulni?
- Ez egy jó kérdés. Hogy mi volt azt nem tudom. Tulajdonképpen ez a szakágnak lenne a feladata. Én azt tudom mondani, hogy mi lesz, és biztos, ha ilyen problémák voltak, akkor ezen fogunk tudni, szeretnénk rajta változtatni. Az biztos, hogy az MNASZ licencnek nagyon sok előnye van. Én úgy gondolom, hogy azok, akik MNASZ licencet váltanak, ismerik ezeket az előnyöket.

- Hogy áll az idei alapkiírás és versenynaptár, kérdem ezt azért, mert azok számára, akik már rendelkeztek MNASZ licencel, a kérelem beadásának határideje január 31. A versenyzők pedig nyilván tudni szeretnék, hogy lesz-e Gokart Országos Bajnokság, milyen géposztályokban lehet majd indulni?
- Lesz Országos Bajnokság, de erre a kérdésre Herczeg Lajos szakágvezető úr tud majd pontos választ adni.

 

Közelgő események

.