Szezon előtti kérdezősködés

Szezon előtti kérdezősködés

Szerző: Bálint F Gyula

Fotó: a szerző

2006. április 8. 12:00

Egy új versenyző hölgyet is üdvözölhetünk a pályán.

Egy új versenyző hölgyet is üdvözölhetünk a pályán.

Készülődés a pálya mellett.

Készülődés a pálya mellett.

Kuriózumnak számít a Porsche Superkupát is megjárt Rácz István gokartos szereplése.

Kuriózumnak számít a Porsche Superkupát is megjárt Rácz István gokartos szereplése.

 

Április 16-án kerül megrendezésre az MGSZ 2006-os bajnokságának első fordulója. Szombaton, Kecskeméten, a szezonra való felkészülésben némiképp feltartva, sikerült pár szót váltanom az Magyar Gokart Szövetség elnökével, Pénzes Józseffel.

- Eredetileg Pannónia Ringen indult volna a szezon, miért volt szükség a változtatásra?
- Azért, mert a Pannónia Ringet egy osztrák csapat ki tudta bérelni egész hónapra, és ez ugye sokkal nagyobb bevételt jelentett a Fischer (a pálya tulajdonos - a szerk.) számára mint a mi kis egy hétvégénk. Ráadásul nem is tudtunk volna előtte sem edzeni, a közelében sem, úgy hogy ezt el kellett rakni.

- A versenykiírást elolvasva két új géposztályt fedezhetünk fel 2005-höz képest. Mondj egy pár szót, légy szives, a Super World Formuláról és a Formula 4T-ről.
- A Super WF tulajdonképpen tavaly augusztus 20-á debütált több-kevesebb sikerrel, akkor voltak hűtő és olajzás, pontosabban olaj ellenőrző nyílás problémák. Műanyagból volt és azért hullott szét, most én ezt legyártottam rézből és hőálló üvegből, kapott egy másik hűtőt és úgy érzem, hogy ez a gép most már tökéletesen megfelel arra a célra, amire gyártották.

- És a Formula 4T?
- A Formula 4T egy 250-es, négyütemű Biland motor, amit azért írtunk ki, mert megkeresett minket három olyan versenyzőjelölt akiknek van ilyen technikájuk. Megkérdezték, lenne-e rá lehetőség, hogy ebben az évben itt nálunk versenyezzenek, valamilyen körülmények között, és természetesen igent mondtunk. Mivel Top 100 közeli időket tudnak futni, 28 lóerősek a motorok, oda soroltuk őket.

- Az MGSZ továbbra is azon az állásponton van, hogy a versenyeken résztvevő 60-70 indulót minél több géposztályra ossza szét, vagy idén remény van arra, hogy a versenyzők száma növekedjen? Netán itt is arról van szó, mint az országos bajnokság esetében, hogy a szövetség lehetőséget kínál a különböző technikákkal rendelkezőknek, hogy induljanak a bajnokságban, és majd a kereslet fogja eldönteni, hogy melyek az életképes kategóriák. Ha vannak versenyzők, és igény mutatkozik rá, akkor az MGSZ nyitott arra, hogy új kategóriák létrejöjjenek.
- Nagyon jól fogalmaztál, jól látod a helyzetet. Tulajdonképpen ... hát ez a vége. Hogy az MGSZ nyitott és szeretné hogyha a kereslet határozná meg a kínálatot. A World Formulát, mint olyant, szeretnénk ha beolvadna a Super WF-be, illetve átalakulna, ugyanis a vázak használhatóak, a motorokat kellene lecserélni. Minden World Formula motor tönkre is fog menni, mondom ezt az elmúlt két év tapasztalata alapján és úgy gondolom, hogy minden eggyes Briggs motor helyére, amelyik "kifekszik", egy Piaggio fog kerülni Ez a kettőség meg fog szünni, a World Formula egy vagy két éven belül beleolvad a Super WF-be. A Formula 4T-t azért írtuk ki, mint azt már korábban említettem, mert megkerestek bennünket, tehát itt a kereslet határozta meg a kínálatot. A gyerekeknel, én úgy gondolom, szükség van a két kategóriára, mert van egy lassúbb és van egy gyorsabb kategória. Amikor kinőnek ebből a gyerekek, akkor ott a Rotax Junior, az szintén kell. Rotax Juniorból, aki kiöregedett, tulajdonképpen egy henger cserével mehet tovább a Maxba, a felnőttek közé. Van még az Rotaxnak egy váltós kategóriája, ami most úgy néz ki, hogy tizenegynéhány fővel fog indulni, úgy gondolom erre is szükség van. A Top 100 a legnagyobb feeling, amit a gokart a gokart adhat az embernek. Közel húszezres fordulatszám, ami ott zúg az ember mellett, egy óriási élményt ad, ehhez hozzájön az a gyorsulás amit ez a gép tud teljesíteni. A K100-nak nem tudom, hogy meddig lesz jövője. Tervezek egy ráncfelvarrást az idén, elkészítem a K100 Evo II-t, jövőre pedig berakjuk a futamba. Nagyon nagy változások lesznek benne, annyit elárulhatok előre, hogy még sokkal olcsóbb lesz a gép, sokkal jobb lesz mint a mostani.

A versenyzői létszámról és egy új pályáról olvashatsz a következő oldalon. Lapozz!

Lapozás:   1 | 2
 

Közelgő események

.