Kálmán Péter a 2009-es szezonról

Kálmán Péter a 2009-es szezonról

Szerző: Bálint F Gyula

Fotó: a szerző

2009. március 14. 23:30

2008. augusztus, Kecskemét

2008. augusztus, Kecskemét

2008. november, La Conca

2008. november, La Conca

 

A rákosszentmihályi Submarine Station Étteremben tartotta a Kálmán Motorsport évértékelő/évkezdő összejövetelét. A csapatvezetőt kérdeztem az idei tervekről.

- 2008-ban mindent megnyert a csapat, amit meg lehetett. Lehet ezen javítani? - A cél természetesen az, hogy ezeket az eredményeket megismételjük, a bajnoki címeket megvédjük. De nem csak a bajnoki címeket kell nézni, hanem, hogy volt versenyzőnk a hetedik helyen is. Mindenkinek a saját eredményét kell felülmúlni, a saját szintjéhez képest kell fejlődnie. Az, hogy ez hogy fog sikerülni 2009-ben nem tudhatom, viszont mindig azt mondom, hogy a csúcsról lehet a legnagyobbat esni. Nagyon oda kell figyelni, és természetesen nem lehet leírni az ellenfeleket. Folyamatosan dolgozunk azon hogy jobbak legyünk.

- Mi a helyzet technikai téren?
- Az idei év azért is érdekes lesz, mert az év elején új homologizáció volt a vázakra. Hogy ez mit jelent a Rotax motorokra és a Mojo gumikra nézve egyelőre nem lehet tudni. Feladatunk lesz, hogy összehasonlítsuk az új vázakat a régivel, hogy levonhassuk a követeztetéseket, hiszen nem biztos, hogy a gyártók a Mojo-ra fejlesztenek, vagy a fejlesztéseik a Mojónál is pozitív hatást váltanak ki. Szerencsére rendelkezünk a megfelelő tapasztalatokkal, hogy ezt megítélhessük. Juniorban nagyon jók vagyunk, Maxban pedig az év végére állt össze a technika, amikor Birizdó Imi nagyon lazán nyert Kakucson.

- Említetted, hogy lesznek változások a csapatban...
- Igen, fejlesztjük a csapatot. Nagyobb kiszolgáló személyzet fog a versenyzők rendelkezésére állni, egy öt-hat fős bővítést tervezünk szerelőkből, mérnökökből.

- Én a versenyzői létszámra gondoltam...
- A versenyzői létszám egy nagyon nehéz kérdés, de úgy tűnik, hogy akik eddig voltak, azok maradnak is. Vannak új érdeklődők, főleg a Master kategóriában. De mivel idén nyitott lett a magyar bajnokság, osztrák részről is érkezett megkeresés a Mini Max kategóriában. Szeretném, ha lenne legalább két Mini Maxos versenyzőnk. Tehát az alapversenyzők maradtak, ehhez képest csak több lehet a versenyző.

- 2008-ban a Birelnek megnyertétek a konstruktőri címet a Rotax Euro Challengen. Ez mennyire növeli a csapat értékét nemzetközi szinten?
- A Rotax Euro Challengen mindenki tudja, hogy a Max kategória nagyon fontos. A másik három kategóriában sem mindegy, hol végzünk, de Maxba kellene mindenképp előre lépnünk. A Birellel nagyon jó kapcsolatunk van, egyre jobban látom azt, hogy az együttműködésünk sikeres lehetne. Csak kérdés, hogy kinek segítesz ezzel. A Birelben megvan az a hajlandóság, hogy másfajta vázat építsen, csak el kell jutni arra a szintre, hogy legyen kinek ezt megcsinálni, legyen értelme a dolognak. Az EC-n mindenképp megvan a háttértámogatás ahhoz, hogy elöl legyünk. Gondolkozunk azon, hogy egy külföldi pilótát szerezzünk zászlóvivőnek, de egyelőre nem találtuk meg a megfelelő személyt. A sorozatban továbbra is bázisunk a dél-afrikai versenyzőkből áll össze. Szeretnénk DD2-ben megismételni a tavalyi sikerünket, amit Leeroy Poulterrel értünk el. Masterben is van erős afrikai versenyzőnk. Juniorban én nagyon bízom Kancsár Ferencbe, hiszen egy évvel idősebb lett és nagyon sok versenyző továbblépett azok közül, akik előtte voltak. De persze mindig jöhetnek új, tehetséges fiatal pilóták is a mezőnybe akiket szintén le kell győzni. Ferenc Grand Final-en elért hetedik helye nagyszerű eredmény, még egy kicsit változtatnia kellene a hozzáállásán és nagyon jó eredményeket érhetne el. Maxban pedig az új váztól várjuk az eredményeink javulását, mind a magyar, mind a külföldi pilóták esetében.

- Tavaly az osztrák bajnokságban is jól szerepelt a csapat, két bajnoki címet is elhozott. Tervezitek 2009-ben is az ottani szereplést?
- Nem nagyon. Idén kicsit átrendeződnek a prioritások, a Zóna Trófeára fogunk koncentrálni. Ez köszönhető annak is, hogy az osztrákok négy versenye egybeesik a magyar bajnoki fordulókkal, így ha akarnánk sem tudnánk mindkét helyen ott lenni. Ráadásul az is változott a nyugati szomszédunknál, hogy megpróbálnak minél több hobbistát visszacsalogatni a bajnoki pontokért folyó küzdelembe. Ez mellett viszont a Grand Finalre való kijutásért a Zóna versenyeken elért pontokat veszik figyelembe, így aki komolyabban veszi a versenyzést az szintén a Zónára fog koncentrálni az idén.

- Elmodhatjuk, hogy a magyar bajnokság, a Winter Cup, az Euro Challenge és a Zóna Trófeából áll össze a csapat idei versenynaptára?
- Ezekből és a rájuk való edzésekből, igen. Úgy számoltam, hogy ez huszonöt hétvégét jelent, ami nem kevés.

 

Közelgő események

.