A FIA Motorsport Világtanács gokartra vonatkozó legutóbbi döntései

A FIA Motorsport Világtanács gokartra vonatkozó legutóbbi döntései

Szerző: CIK

2006. július 12. 22:29

 

Jelentős változások lesznek 2007. január 1-től a nemzetközi géposztályokban. Bevezetésre kerülnek a 125 köbcentiméteres, ú.n. hosszúéletű motorok és ezzel párhuzamosan megváltoznak a kategóriák elnevezései is. A CIK sajtóanyaga letölthető a cikk végén, de azok számára, akik nem értik az angol vagy francia szöveget, lefordítottuk a kommünikét.

"A FIA Motorsport Világtanács 2006. július 5-i, párizsi találkozóján a következő, gokart szakágra vonatkoző döntéseket hozta:

A kategóriák új megnevezése

A CIK-FIA, kihasználva, hogy 2007. január elsejétől bevezetésre kerülnek az új generációs, ún. "hoszzú-életű" 125 cc motorok, átnevezi a kategóriáit, hogy a nagyközönség számára is érthető és a mostaninál áttekinthetőbb legyen a hierarchiájuk.

A jövőben a sebességváltó nélküli, 125 kcm-es kategóriák KF1, KF2, KF3 és KF4 néven fognak futni. A KF1 lesz a top kategória, a KF2 váltja fel a mostani ICA (Intercontinental A) kategóriát, a KF3 a jelenlegi ICA-Junior kategóriát, a KF4 pedig az ún. "alap" ketegória lesz.
A jelenlegi Super ICC és ICC (Intercontinental C) 125 kcm-es, váltós kategóriák szabályzatában nem lesz jelentős változás, de ezeket is átnevezik KZ1 és KZ2 nevekre, melyekben a "Z" utal a nemzetközi műszaki szaknyelvből ismert fogaskerékhajtás fogszámának jelölésre.
A Superkart (250 kcm-es, hosszabb pályára alkalmas versenygokartok), az ICC-Sudam (125 kcm-es sebességváltó nélküli, Dél-Amerikában használt versenygokartok) és a World Formula (4-ütemű motorral hajtott versenygokart) kategóriák változatlanok maradnak.

Sportszabályok

A 2007-es CIK-FIA rövid pályás Bajnokságra, Kupára vagy Trófeára vonatkozóan költségcsökkentés céljából - egy versenyzőre, egy szezon alatt - a következők érvényesek: 1 váz (beleértve a szabadedzéseket is), 2 motor (beleértve a szabadedzéseket is) és 12 db gumiabroncs (4db a szabadedzéseken, 4db az időmérő edzésen és az előfutamokban, és 4db a döntőfutamban) használata engedélyezett.

Technikai szabályok

A Világtanács jóváhagyta a 125 cc-es "hosszú-életű" motorokra vonatkozó jövőbeni homologizációs és technikai szabályokat, és megnövelte a homologizáció idejét 9 évre (a 2004-ben homologizált, 100cc-es motorokra vonatkozó 6 évvel szemben).
Többek között a szabályok meghatározzák a négy kategóriából háromban a motorok égésterének űrtartalmát (azaz a KF2-es, és KF4-es kategóriákban ez az érték 9 kcm, a KF3-as kategóriában pedig 12 kcm lehet), valamint azt, hogy a KF1-as kategóriában a kipufogó és a beömlő alakja szabadon választható. Biztonsági okokból a motorok kuplungja nem lehet szabadon, védőház kell borítsa azt, és kizárólag száraz akkumulátor használata engedélyezett. A KF3 (Junior) kategória kipufogójára vonatkozó pontos szabályokat is jóváhagyták. A homologizációs szabályok a továbbiakban tartalmazzák a pontos számítási eljárásokat, melyekből a kiegyensúlyozó tengely alakja meghatározható, amit minden "hosszú-életű" motor tartalmazni fog.. Annak érdekében, hogy a 125cc-es, sebességváltó nélküli motorok fejlesztése és optimalizálása könnyebb legyen, a gyártók már az első évben kérhetik a homologizáció kibővítését, módosítását, mely eddig csak a homologizációt követő évtől volt lehetséges.

A 2007-es és 2008-as CIK-FIA Bajnokság versenynaptára

A Világtanács meghatározta a 2007-es és 2008-as szezonra vonatkozó Bajnokságok, Kupák, és Trófeák helyszínét és időpontját. A Világbajnokságot Mariembourg-ban (Belgium) rendezik 2007-ben, és in La Conca-Muro Leccese-ben (Olaszország) 2008-ban. Szerepel egy új Bajnokság is a naptrában: a KF1 Világkupát és a KF2 Ázsia-Csendes-óceánia Bajnokságot Suzukában (Japán) rendezik. A KF1, KF2 és KZ2 kategóriágban az Ázsia-Csendes-óceánia Bajnokságot Macau-ban tartják. A 2007-es Superkart Európa Bajnokság helyszíneit és időpontjait később jelentik be.
"

 

Közelgő események

.