Gyerek kategóriák az Országos Bajnokságban

Gyerek kategóriák az Országos Bajnokságban

Szerző: Bálint F Gyula

Fotó: a szerző

2010. március 6. 10:34

Easykart: csata az első helyért Kecskeméten.

Easykart: csata az első helyért Kecskeméten.

Maxterino Kecskeméten tavaly októberben.

Maxterino Kecskeméten tavaly októberben.

Minikartosok Parmaban.

Minikartosok Parmaban.

 

Minikart 60+
   
Életkor: 7-12 éves sportolók részére
Alváz: Feleljen meg a CIK-FIA előírásainak. A CIK-FIA előírásainak megfelelő karosszéria elemek használata kötelező. A szélesített hátsó ütköző használata kötelező.
Alapmotor: Egyhengeres, résvezérlésű, szabad levegőhűtéssel, TAG rendszerű önindítóval felszerelve, A motornak rendelkeznie kell homologizációval. A dokumentáció tartalmazza a motor azonosításához szükséges technikai adatokat, fotókat, rajzokat és méreteket. A motorhoz a gyártó által gyártott és általa számmal ellátott alkatrész használata engedélyezett. A motor alkatrészeinek méretén változtatni tilos, és a homologizácioban szereplő állapottal,(rajzok, fotók) méreteknek egyezniük kell. A képen és rajzokon látható alkatrészekkel egyezniük kell.
A motorok megfelelnek az alább felsorolt kritériumoknak:
- a szívó, ill. kipufogó csatorna ellenőrzéséhez használt hézagmérő 0.20 mm vastag és 10 mm széles lehet
- gyertya márkája szabadon választható, hagyományos típusú egy elektródával ellátott, mérete: hossz:18,5 mm, menete: M14 x 1,25 - Robbanótér megengedett minimális mérete: 7 kcm. (a gyertya menetének felső élénél mérve). Bárminemű megmunkálás, beavatkozás TILOS!
A robbanótér alakja: gömb alakú és ellenőrizhető a gyártó által biztosított sablonnal.
Hűtés: Léghűtés
Karburátor: Keverékképzés: Úszóházas karburátor, Venturi átmérője max. 18,00 mm, nem elektronikus típus, a maximum tartomány mechanikusan állítható, kúpos tűvel, a minimum tartomány fúvókával és állító csavarral szabályozható.
A karburátoron a homologizáciotól eltérő mindennemű változtatás tilos! (Polírozás is!)
A karburátor távolsága a motor homológizációs lapja szerint.
A karburátor ellenőrizhető a gyártótól beszerezhető mérőeszközzel.
Önindító: Az akkumulátoros önindító (TAG rendszerű) csak és kizárólag a motor beindítását segíti. Az önindítóhoz kacsolódó fogas koszorú a kuplunghoz van rögzítve és mágnesezhető anyagból kell lennie. A motor leállítását megbízható és biztonságos rendszerrel kell felszerelni. TILOS bármilyen módosítás az önindító elektromos rendszerében. A motor gyári készletéhez tartózó kábel használata kötelező! Az akkumulátort biztonságos módon, a vázhoz 2db bilinccsel, csavarral kell rögzíteni.(gyári készlet használata kötelező)
Tengelykapcsoló: A kuplung zárási fordulatszáma max. 5500 rpm. Ellenőrzése lehet, a verseny előtt a rajtnál, versenyzővel együtt az indítás után a gokart max. 5500/min fordulatnál a motornak hajtani kell.
Gyújtás: Analóg gyújtás, fix előgyújtási szög, a homologizációnak megfelelően.
Kipufogó: 60 ccm Minikart kipufogó, homologizáció szerinti egységes kipufogó használata kötelező
Lánckerék: Első lánckerék Z11, a hátsó áttétel szabadon választható
   
A Minikart előírásának megfelelő motorokon kívül a Minikart 60 + kategóriában el lehet indulni az alábbi, korábbii évek bajnokságaiban használt motorokkal, az adott motorra vonatkozó korabeli szabályoknak megfelelően:
   
Motor 1: Maxter gyártmányú, Maxterino Mini, motornak meg felelnie a homológizációs lapon lévő minden előírásnak.
Maximális hengerűrtartalom: 61 cm3
Sűrítési térfogat:Min: 6.5 +/- 0.5cm3
Karburátor: Dellorto PHBG 18 gyártmányú, legfeljebb 18 mm-es torok-átmérőjű. A porlasztón mindennemű változtatás (polírozás is) tilos.
Zajcsökkentő: Az eredeti levegőszűrő használata kötelező.
Gyújtás: Kötelező az eredeti típus használata
Kipufogó: Kötelező az eredeti típus használata
Tengelykapcsoló: Kötelező az eredeti típus használata
   
Motor 2: COMER gyártmányú, K80, vagy S80 típusú motor, zsákos hengerrel. Maximális hengerűrtartalom: 81 cm3. USA jelzésű COMER gyártmányú eredeti dugattyú használata megengedett. A motoron mindennemű változtatás (polírozás is) tilos.
Karburátor: TILLOTSON gyártmányú, szivató egységet is tartalmazó, legfeljebb Ř 16 mm-es torokátmérőjű. A porlasztón mindennemű változtatás (polírozás is) tilos. az eredeti levegőszűrő használata kötelező.
Gyújtás: Kötelező az eredeti típus használata
Kipufogó: Szabadon választható, az CIK zajelőírásainak megfelelő
Tengelykapcsoló: Kötelező az eredeti típus használata
   
Motor 3: IAME gyártmányú Gazelle Free típusú 60 cm3-es dugattyúvezérlésű önindítóval és centrifugál kuplungal ellátott léghűtéses motor. Motoron az IAME gyár által gyártott Z10 és Z11-es fogaskerék használata megengedett.
Kipufogó: Szabadon választható, az CIK zajelőírásainak megfelelő
Gyújtás: Elektronikus és generátorral ellátott eredeti használata a kábelek csatlakoztatásával kötelező.
Karburátor: TILLOTSON HL 334 B átmérő 19,8 mm zajcsökkentő a motorhoz homologizált kötelező. Szívócső hossza: 97 mm átmérő: 22 mm a motoron és a porlasztón mindennemű változtatás tilos (polírozásis) meg kell felelnie a homologizációs okmányon feltüntetett méretekkel és típus adataival.
Tengelykapcsoló: Kötelező az eredeti típus használata
   
   
Gumi: Mérete: Elől: 10x4.00-5 Hátul : 11x5.00-5 A száraz abroncs kizárólag MOJO C2 típusú lehet. A versenyen kizárólag a parc-ferme-ben elhelyezett, azonos sorozatszámú, jelölt abroncsokkal lehet részt venni. Az év első versenyén csak új gumival lehet indulni, a következőn már használttal is. Ebben az esetben az előző verseny utolsó futamán a Technikai Bizottságnál le kell plombáltatni és le kell adni a gumikat (felnivel együtt) a két verseny közötti időszakra. A gumi, a következő időmérésre adható ki. Az esős gumi típusa szabadon választható. A GOB  futamain, egy versenyhétvégén max. 5 db gumiabroncs használható.
Tömeg: Versenyzővel együtt legalább 105 kg.

Lapozás:   1 | 2
 

Közelgő események

.